مرکز زیبایی مارال
همکاری با پزشک برای کارهای زیبایی به صورت شیفتی و پرداخت درصدی.لطفا با شماره تماس ۰۹۱۲۰۸۸۸۳۷۰ تماس بگیرید.
09109999618 09109999618
همکاری با پزشک برای کارهای زیبایی به صورت شیفتی و پرداخت درصدی.لطفا با شماره تماس ۰۹۱۲۰۸۸۸۳۷۰ تماس بگیرید.
قیمت میکرونیدلینگ در تهران 1402

میکرونیدلینگ صورت، قیمت و کاربردها در سال 1402

نام نویسنده : webgin

می 6, 2023

میکرونیدلینگ صورت به عنوان یکی از شیوه های درمانی جدید شناخته می شود که به بهبود وضعیت پوست منجر می گردد. زیبایی و شادابی پوست، برای بسیاری از افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین جهت، برخی از افراد، فارغ از سن و جنسیت، به دنبال شیوه هایی برای مراقبت و حفظ شادابی پوست خود هستند. خوشبختانه در حال حاضر روش های پیشرفته ای وجود دارد که از تکامل دانش های باستانی حاصل شده و می توانند در زمینه جلوگیری از پیری و جوانسازی و زیباسازی پوست، موثر واقع شوند.

 

میکرونیدلینگ یک روش درمانی است که حدود ۵۰ سال از معرفی آن می گذرد. این شیوه توانسته در طول این سال ها، تکامل قابل توجهی پیدا کند. برای ابداع این روش درمانی، از دانش مصریان باستان در زمینه مراقبت از پوست الهام گرفته شده است. این شیوه به عنوان یک متد غیر تهاجمی شناخته می شود که برای سنین مختلف کاربرد داشته و برای جوانسازی پوست به کار برده می شود. این روش دوره بهبودی بسیار کوتاهی داشته و در اغلب موارد هیچ گونه عارضه و ریسکی را به فرد تحمیل نخواهد کرد.

برخی از افراد به دلایل مختلف، در برابر عوامل آسیب زا و تشدید کننده پیری پوست، هیچ اقدام و مراقبتی انجام نمی دهند. در اغلب موارد، اصلی ترین دلیل، عدم آشنایی با بهترین شیوه های مراقبتی و درمانی و عوارض و مزایای آن ها است. همچنین انتشار اطلاعات غلط و شایعات مختلف از عوارض روش های درمانی، موجب می شود تا افراد از انجام درمان هایی نظیر مزوتراپی و میکرونیدلینگ سر باز زنند. در این مطلب قصد داریم تا درمان میکرونیدلینگ را به طور کامل ارزیابی کرده و آن را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

 

میکرونیدلینگ چیست؟

مصریان باستان در سالیان دور با استفاده از سنگ های ریز و زبر، به ماساژ پوست می پرداختند و لایه های مرده پوست را از بین می بردند. این کار موجب می شود تا خونرسانی و تنفس پوست وضعیت بهتری پیدا کرده و با رسیدن اکسیژن به لایه های عمیق پوست، از بروز آسیب جلوگیری شود. میکرونیدلینگ نیز از این روش الهام گرفته شده است و برای درمان جای زخم، اسکار و آکنه کاربرد دارد. البته این روش، با شیوه سنتی مورد استفاده مصریان تفاوت هایی دارد. به عنوان مثال، شاید روش مورد استفاده مصریان اندکی خشن و دردناک به نظر برسد. با این حال، روش مدرن میکرونیدلینگ به هیچ عنوان با درد همراه نبوده و به عنوان یک روش غیر تهاجمی شناخته می شود.

میکرونیدلینگ در سعادت آباد تهران

 

این شیوه با استفاده از یک دستگاه مخصوص انجام می شود که دارای سوزن های ریز و ظریف است. این سوزن ها بر روی پوست قرار گرفته و سوراخ هایی ریز را بر روی آن ایجاد می کنند. بدین ترتیب، از طریق این منافذ ایجاد شده، مواد مغذی به داخل پوست وارد می گردند. این شیوه تاثیر بسزایی در تحریک سلول های پوستی داشته و در نتیجه به بازسازی، ترمیم و جوانسازی پوست منجر می شود. ترکیباتی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند، حاوی ویتامین C و هیالورونیک اسید است. این مواد زمینه تحریک سنتز کلاژن و بازسازی پوست را فراهم می آورند.

 

درمان میکرونیدلینگ به چه شکل انجام می شود؟

 

خدمات زیبایی میکرونیدلینگ در سعادت آباد تهران

 

به صورت کلی، میکرونیدلینگ به دو شیوه دستی و با دستگاه، انجام می شود. در روش دستی، از وسیله ای کوچک و غلتک مانند، به اسم درمارولر استفاده می شود که بر روی آن، سوزن های ظریف و ریز تعبیه شده است. در این شیوه، پزشک دستگاه را به آرامی بر روی پوست می غلتاند تا سوزن های تیتانیومی سوراخ هایی را در سطح پوست به وجود آورند. در این روش محدودیت هایی در زمینه عمق ورود سوزن ها و فشار وارده به پوست وجود خواهد داشت. البته این شیوه در کشور ما مرسوم نبوده و به کار برده نمی شود.

 

روش دوم انجام میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاهی مخصوص است. در این شیوه، می توان عمق نفوذ سوزن ها و میزان فشار وارده به پوست را به صورت کامل، تحت کنترل قرار داد. بدین ترتیب، فرآیند درمان با دقت و ظرافت بیشتری انجام شده و پزشک کنترل بیشتری بر فرآیند درمان خواهد داشت. در نتیجه این نوع درمان به نتایج بهتری منتج گردیده و نتایج حاصل از آن نیز ماندگاری بیشتری خواهند داشت. این شیوه هیچگونه درد یا سوزشی را برای فرد ایجاد نمی کند. با این حال، می توان با صلاحدید پزشک و با توجه به وضعیت مراجع، از بی حسی موضعی نیز استفاده کرد.

 

تعداد جلسات درمان میکرونیدلینگ بر اساس وضعیت پوست و علت مراجعه برای درمان مشخص می شود. به طور کلی، نوع پوست، سن مراجع، شدت، نوع آسیب وارده به پوست و … می تواند به افزایش یا کاهش مدت زمان درمان منجر گردد. به همین جهت، همواره پیش از اقدام برای آغاز درمان، پزشک وضعیت بیمار را با دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد و سپس تعداد جلسات لازم برای درمان را اعلام می کند. در اغلب موارد می توان با ۴ الی ۶ جلسه درمانی، به نتایج مطلوب دست پیدا کرد. هر کدام از این جلسات چیزی در حدود یک ساعت به طول خواهد انجامید. سپس لازم است تا بین جلسات درمانی، وقفه ای ۲ یا ۴ هفته ای در نظر گرفته شود. در این صورت، پوست حدودا ۶ ماه الی یکسال پس از آغاز فرآیند درمان، ترمیم می شود.

 

کاربرد درمان میکرونیدلینگ

شاید بتوان مهمترین کاربرد این شیوه درمانی را کاهش پیری و چین و چروک پوست در نظر گرفت. در این روش، با تحریک تولید کلاژن، بافت های دارای چین و چروک، بهبود پیدا کرده و از پیری و افتادگی پوست جلوگیری به عمل خواهد آمد. همچنین با استفاده از این روش می توان جای زخم، اسکار و آکنه را برطرف کرد و به طرز قابل توجهی پوست را بهبود بخشید. رفع جای جوش، روزنه های قدیمی موجود بر سطح پوست و جای زخم های کهنه، جزو کاربرد و مزیت های این شیوه به شمار می آیند.

 

مزایا و معایب میکرونیدلینگ پوست صورت

 

میکرونیدلینگ به عنوان یک متد موثر برای کاهش ترک های پوستی ناشی از کاهش یا افزایش وزن شناخته می شود. این ترک ها در اثر ایجاد فشار بیش از حد به سطح پوست ایجاد می شوند. در این وضعیت، پوستی که حالت ارتجاعی و انعطاف خود را از دست داده است، به راحتی ترک می خورد. همچنین این روش برای برطرف کردن جای سوختگی نیز موثر واقع می شود. در این روش با کاهش و تنگ کردن منافذ پوستی، تنفس بهتری برای پوست ایجاد شده و از تجمع چربی و آلودگی بر سطح آن جلوگیری به عمل خواهد آمد.

 

به طور معمول میکرونیدلینگ چقدر ماندگاری خواهد داشت؟

ماندگاری نتایج حاصل از درمان، تا حد زیادی